نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2167
-
الف
+

فلم هایی که از حضور در بزرگترین رویداد سینمایی ایران بازماندند

برخی از کارگردانان از حضور تولیدات سینمایی شان در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر انصراف دادند.

تعدادی از فلم های سینمایی ایران ، در سی و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر حضور نخواهند داشت.

به گزارش آی فیلم 2 ، هر ساله تعدادی از تولیدات سینمایی کشور ایران علاقه‌مند به حضور در جشنواره فلم فجر نیستند یا ابتدا اشتراک کرده و بعدا بنا به هر علتی انصراف می‌دهند. از جمله این دلایل می‌تواند شخصی و مربوط به ناقص ماندن مراحل تولید فلم باشند، مانند فلم سینمایی «سراسر شب» به کارگردانی «فرزاد مؤتمن» در جشنواره جهانی فجر سال گذشته که حتی تاریخ و ساعت و سالن نمایش هم مشخص شده بود اما چند شب پیش از نمایش فلم ، خبر انصراف آن منتشر شد.

اما بعضی از فلم ها به دلایل دیگر در جشنواره حاضر نشدند. به عنوان نمونه «کمال تبریزی» با این که آخرین فلمش با نام «مارموز» که این روزها در سینماها در حال نمایش است از شرکت در جشنواره و نمایش فلمش انصراف داد.

وی در این‌باره خطاب به برخی فلمسازان گفت: «پیشنهاد من این است، اگر فلم هایی همچون «مارمولک» و یا «مارموز» ساخته می شود که بعضاً موضوعات حساسی دارد، اصلا در جشنواره های فلم فجر و یا جشنواره های دیگر نمایش داده نشود و مستقیم از تولید به نمایش برسد.»

امسال هم که آهسته آهسته به سی‌وهفتمین دوره جشنواره فلم فجر نزدیک می‌شویم، اتفاقات و حواشی مربوط به آن هم اندک اندک رخ می‌نماید، چندین فلم هم تاکنون از حضور در جشنواره انصراف داده‌اند.

1: «رحمان 1400» ساخته‌ «منوچهر هادی« که مهران مدیری، محمدرضا گلزار، ساره بیات، سعید آقاخانی و یکتا ناصر، در آن ایفای نقش می‌کنند، از جمله فلم هایی بوده که پروسه تولیدشان ظاهراً تکمیل نشده و به این فستیوال نمی رسند.

تهیه کننده و کارگردان فلم «رحمان 1400» با احترام به دبیر جشنواره و هیئت انتخاب فلم ها، تصمیم گرفتند که فلم را از بخش مسابقه خارج کنند تا در فرصت مناسب بتوانند مراحل تخنیکی و پایانی کار را انجام دهند و فلم را با دقت بیشتری برای نمایش عمومی آماده کنند.»

2: «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی «کمال تبریزی» که از پربازیگرترین فلم های امسال است هم در جشنواره امسال غایب خواهد بود؛ چند روز پیش عوامل فلم اعلام کردند: « این فلم به دلیل پرکار بودن مرحله جلوه‌های ویژه و احترام به قانون زمان‌بندی تقدیم نمونه بازبینی به دبیرخانه، قطعا به جشنواره فجر نمی‌رسد. بر این اساس، هیچ نمونه ای از این فلم نیز در اختیار هیات محترم انتخاب برای بازبینی قرار نگرفته است.»

به نقل از تسنیم ، سال گذشته مسائل و حواشی دیگری باعث انصراف «تبریزی» از جشنواره فجر شد، اما وی علت عدم حضورش در فجر 97 را تکمیل نشدن فلمش عنوان کرده است.

3:همچنین «زندانی‌ها» آخرین ساخته «مسعود ده‌نمکی» چند روز پیش انصراف خود را اعلام کرد، انصراف او از نوع دوم بود. وی در صفحه شخصی‌ اینستاگرامش نوشت: «بعضی کارها و فلم ها از جنس رقابت نیستند و در فضای رقابتی حرف اصلی آنها گم می شود»

با این وجود جشنواره فلم فجر به سی و هفتمین پایان خود نزدیک می‌شود تا بهترین‌ سینماگرهای خود را برای هنرنمایی چند روزه به یک رقابت نفسگیر دعوت کند. جشنواره فلم فجر سی و هفتم ، از 12 دلو / بهمن سال روان کار خود را آغاز می کند و تا 22 دلو / بهمن ماه 1397 به کار خود ادامه خواهد داد.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر